Brev:
Madroderi - 22 mdr.
21. oktober 2014
Alder:
22 mdr.
Madroderi - 22 mdr.
Kæreste Helen,
Jeg vil stille dig et par forskellige spørgsmål (som jeg vil skrive på diverse mails), så tak fra starten, for at hjælpe os igennem alle vores daglige problemer..:)
Vores dreng som lige er blevet 22 måneder, er begyndt at lege med maden. Han har altid sat sig pænt til bords, kunne lide at spise med os, spiser for sig selv, drikker af egen kop osv. Den sidste måned er han begyndt at lege med maden og de sidste 10 dage er det blevet værre. Han spiser mindre, smider det ned paa gulvet, putter maden ind i vandkoppen, lader som om han drikker og hælder vandet ned i tallerkenen, osv.
Jeg skal dog sige at han er startet på instutiton – her i sidste uge, hvor han spiser normalt til frokost. (Vi er i udlandet, så han er startet meget senere end i Danmark) Han er der kun en halv dag, og kommer hjem for at sove efter frokost – så det er lidt som en halvdag fra 8.30 til 12. Jeg ved ikke om det er denne ændring som har gjort ham sådan (Nu må jeg også sige at han leger ikke hver gang vi er til bords), men vil gerne takle problemet fra starten.
Mht. mad, plejede han at spise meget varieret, hvilket han ikke goer mere. Han spiste groentsager, nu er naesten kun gulerod og squash, spinat osv. bliver smidt udt. Og maelk vil han ikke drikke, men faar masser (omkring 350ml.) igennem gennem morgenmad, hvilket er havregrød. Ost og æg vil han ikke have. Men ris, brød fisk, kylling, alle former for frugt bliver spidste med stor glæde.. Hvad kan jeg gøre for at få de andre med på listen?
Mange tak på forhånd
Mor D